dinsdag 10 januari 2017

Vijf redenen waarom je juist vroeg op moet staan!

5 redenen waarom vroeg opstaan zo goed is! Hmm .. vroeg opstaan. Ik denk dat dat bij vele niet echt in het schema past. Naast het drukke schema willen we het er ook niet nog is bij hebben om nog eerder op staan. Vandaag deel ik met jullie waarom het wel juist wel goed is om af en toe eerder op te staan, ook op je vrije dag!

1. De stilte!
Hoe fijn is dat, sta eens heel vroeg op en ga een heerlijke wandeling maken. Bijvoorbeeld in het bos! De stilte is echt zo fijn en je komt ook nog is leuke dieren tegen. Ik het dit wel eens met Wesley gedaan en ik kan je zeggen: dit is een aanrader!

2. Vroeg opstaan is gezond!
Ja, je leest het goed! Vroeg opstaan is gezond. Als je namelijk je dag goed en rustig begint geeft het de rest van je dag volle energie. Sta elke dag eerder op, neem rustig een ontbijtje, lees een blog en kijk een vlog. Stel voor jezelf een doel op voor die dag of voor de week en je dag. Je kan je dag ook natuurlijk beginnen met een goed ontbijtje en een leuk boek. Zo begin je je dag vol nieuwe energie en is het dus ook nog is gezond!

3. Laat je telefoon even met rust.
Als je je ochtend begint met social media, mail en dat soort dingen begint je dag al vol met ruis. Het is bewezen dat als je de ochtend daar mee begint je dag veel onrustiger kan lopen door alle informatie die je hebt gelezen en op hebt geslagen in je hoofd. Dus even een weekje geen telefoon als je wakker wordt!

4. Healthy food!
Ja, je zal vast wel denken wat heeft gezond eten met vroeg opstaan te maken. Maar met vroeg opstaan is je eetpatroon ook een stuk anders de rest van de dag. Door vroeg op te staan kan je heerlijke gezonde ontbijtjes maken en natuurlijk ook een healthy lunch. Ga voor een lekkere salade bijvoorbeeld!

5. Stel een vast slaapritme in.
Door een vast slaapritme aan te houden gaat je lichaam er aan wennen en dat is natuurlijk ook een stuk beter. Door een vast ritme aan te houden ben je op ten duur een stuk fitter, alerter en sta je energieker in het leven! Ga elke dag 22.00 slapen en sta elke dag 5.30 op. Zo heb je genoeg slaap en went je lichaam er helemaal aan.


Natuurlijk kan je vroeg opstaan ook meer trainen. Hoe vaker je vroeg op staat, hoe meer je lichaam moet wennen. Waarom je dan toch even moeite kan blijven hebben met vroeg opstaan komt door de hersenen. Die zitten nog zo in de slaapmodus waardoor het lastiger is om wakker te worden.
Gaan jullie mijn tips gebruiken?
Ik sta elke dag een stukje vroeger op om de dag goed te starten!

Liefs, Nathalie


2 opmerkingen :

  1. Wauw, handige tips! Ik ben echt helemaal geen ochtendmens, maar het is een idee om er wel een ritme in te vinden. Morgen toch maar een uurtje eerder opstaan! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Cutie!!!

    http://sbr-fashion-fashion.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen

Back to Top