maandag 7 augustus 2017

Vacation journal - part 1

Twaalf dagen heb ik mogen genieten in Griekenland. Elke dag heb ik wel mooie dingen mogen zien en doen en die deel ik graag met jullie. Vandaag de eerste zes dagen en later kunnen jullie de andere zes dagen lezen op mijn blog. Dit jaar ben ik zoals misschien sommige wel van jullie weten, naar Kos geweest. Ik was heel benieuwd en eigenlijk kan ik wel verklappen dat ik best verrast was door het eiland. Kos heeft prachtige plekjes en je kan er vele mooie excursies boeken. Zoveel dat we niet eens alles hebben kunnen doen wat we wouden doen. Kijken en lezen jullie mee?

Dag 1

De eerste dag was heel chaotisch. We vlogen die vrijdag om rond 18:00 maar toen we 's ochtend wakker werden zagen wij overal dat er een aardbeving in Kos was geweest die nacht. Wesley moest die ochtend nog werken en ik was die ochtend nog bezig met de laatste voorbereidingen. Heel raar idee want we wisten beide niet zeker of we wel naar Kos zouden vliegen. Rond een uur of 2 gingen we toch maar richting schiphol rijden na een paar belletjes en elke keer het nieuws aangezet te hebben. Mijn schoonzusje en schoonmoeder brachten ons naar schiphol wat heel fijn was. Eenmaal aangekomen in Kos zagen we niet veel. Met al die berichten op het nieuws wordt het toch wel erger gemaakt dan het is. Dit was wel echt een hele opluchting en konden we fijn slapen in ons appartementje!

Dag 2

Nu het daglicht was kon je natuurlijk alles beter zien dan in het donker. Ook nu was niks te bekennen in Tigaki waar wij verbleven. Tigaki ligt wel in de buurt van Kos-stad maar was totaal niets te zien van de aardbeving. We besloten deze dag lekker de omgeving te verkennen, te shoppen, lekker te eten en op te gaan en op het strand te relaxen. Die dag was ik gelijk al wat verkleurd. Zelf word ik ook altijd wel snel bruin. 's avonds besloten we uit eten te gaan en trok ik gelijk mijn nieuwe aankoop aan. Voor de vakantie had ik wat nieuwe outfits geshopt waaronder een wit romantisch jurkje. Natuurlijk moest ik hier gelijk ook wat foto's van schieten. Eenmaal tijdens het etentje voelde we opeens dat alles begon te trillen. Echt een heel raar en niet te beschrijven moment. Dit was dus een naschok! Gelukkig hebben wij dit niet voor een tweede keer meegemaakt!

Dag 3

Op dag 3 besloten wij een scooter te huren. We kunnen echt totaal niet stil zitten en besloten die dag zelf op pad te gaan. We hadden leuke vespa's gezien en besloten die te huren. Gelukkig viel de prijs enorm mee en gingen we via het strand richting Kos-stad. Hier was wel het een en ander van de aardbeving te zien maar ook dit vond ik meevallen. Eenmaal in Kos-stad hebben we wat cultuur gesnoven en geshopt. Op de terugweg naar Tigaki zijn we weer via strand terug gereden maar raakte we een beetje 'verdwaald' waardoor we echt een privé strandje vonden. Een enkele griek lag hier op het strand. We besloten hier de rest van de middag door te brengen wat echt heerlijk was!

Dag 4

Op dag 4 hadden we een excursie geboekt naar het eiland Nissiros. Dit eiland ligt ongeveer een half uur tot drie kwartier van Kos af en is totaal niet toeristisch. We wisten helemaal niet dat het nog best lang dus varen was en we besloten bovenaan te gaan zitten wat we achteraf beter niet konden doen. Een beetje oververhit kwamen we daar namelijk aan, haha! Bij Nissiros gingen we weer over in de bus om een vulkaan te bezoeken. Dit was heel bijzonder en echt de moeite waard om ook te doen! Je kon hier naar beneden klimmen om in de vulkaan te staan. Dit vonden wij beide echt tof! In de middag zijn we bij Nissiros een klein dorpje in gelopen waar we Griekse drankjes hebben geproefd en lekker hebben gegeten langs het strand. Het dorpje was zo prachtig en fotogeniek! We hebben hier echt perfecte kiekjes genomen.

Dag 5

We hadden drie dagen gratis fietsen en besloten die dag die te huren. Ik ben zelf die dag naar de Hamman gefietst omdat Tigaki een groot Hammam centre waar ik natuurlijk wel heen wou! Ik heb me deze dag heerlijk laten verwennen met een hammam en ben lekker de sauna in  geweest ondanks het warme weer.

Dag 6

Zijn we weer lekker met de fiets erop uit gegaan en naar het strandje gefiets wat we met de scooter hadden gevonden. Echt bijna niet te doen in de hitte maar wel echt zo de moeite waard! Bij de plaatselijke bakery hadden we lekker donuts gehaald en hebben we gesnorkeld op het strand. Als ik weer naar deze foto's kijk wil ik echt weer terug!

Een heeeel lang artikel met zoooveel foto's maar ik vind het veels te leuk om met jullie allemaal te mogen delen. Binnenkort komt deel 2 ook op mijn blog.
Wat waren of zijn jou plannen deze zomer?

]

14 opmerkingen :

1. Wat een mooie foto's! Zo lekker tropisch allemaal, snap heel goed dat je terug wilt. Dat heb ik ook steeds als ik de foto's terug kijk, haha. Ik ben samen met mijn vriend naar Italië geweest. Griekenland wil ik ook echt een keertje bezoeken.

Reacties
    1. Italie vind ik ook echt een prachtig land. Ik ben er een keertje met mijn ouders geweest maar wil er ook zeker nog een keertje met mijn vriend naar toe.
      Lekker pizza's en pasta's eten.. yum!

2. Wauw, girl, wat een prachtige foto's <3

BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's, wauw, Griekenland is zo mooi! Dit jaar wilde ik eigenlijk ook naar Griekenland, een van de weinige Europese landen waar ik nog niet ben geweest, hopelijk volgend jaar dan haha. En wat ben je lekker bruin geworden, love it!

Reacties
    1. Ja, mooi kleurtje hé! Helaas is het nu na een week weer thuis er het meeste bruine er alweer af! Griekenland is echt prachtig, vond jou vakantie in Kroatië er ook heel leuk uit zien :-)

Verwijderen
  4. Wauw, wat een prachtige foto's allemaal! Het ziet er zo mooi en zonnig uit daar en die helderblauwe lucht én zee zijn ook prachtig. Ik moet ook echt eens een bezoekje gaan brengen aan Kos of een ander Grieks eiland. Ik kan me voorstellen dat het wel even schrikken was, die naschok. Gelukkig maar dat jullie er daarna niets meer van gemerkt hebben.

Reacties
    1. Jaaa, de zee vond ik ook zo prachtig! Ja Griekenland is zeker de moeite waard. Ik vond tot nu toe zakynthos denk het mooiste eiland maar Kos is ook zeker de moeite waard :-)

Verwijderen
  5. Wat is het daar mooi! Hele leuk foto's allemaal :)

BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schitterende foto's zijn dit! Ik snap dat het wel een bizar idee was, om Kos te bezoeken na zo'n aardbeving. En dan ook nog eens zo'n naschok, brrr. Gelukkig heb je het helemaal naar je zin gehad! Mijn vriend en ik zitten er ook over te denken om volgend jaar naar Griekenland te gaan <3

1. Suuuper leuk! Ik zeg echt: DOEN! Griekenland is zo prachtig land 😍

Verwijderen
  7. Oh, super foto's. Ik krijg gelijk zin in een vakantie naar Griekenland nu. Toffe outfits heb je ook altijd aan trouwens. Helemaal verliefd op dat roze rokje met daarop dat witte shirtje. Zo mooi :)

Reacties
    1. Aahh, wat super lief! Dat vind ik heel leuk om te horen :-)