maandag 4 september 2017

HELP! Ik ben geen ochtend persoon! (met tips!)

Oke.. ik moet echt eerlijk zijn. Ik heb mijzelf al zo vaak voorgenomen in de vakantie: 'Morgen ga ik vroeg opstaan, een uur of half 6 en dan ga ik lekker hardlopen, genieten van een ontbijtje en ben ik de rest van de dag helemaal fit!' Maar nee... weer een teleurstelling rijker. Ik heb het geen een keer gedaan en kwam dan toch weer pas 8 uur mijn bedje uit rollen.. Vaak ben ik in de ochtend echt niet te genieten. Als ik wakker word kan ik zo chagrijnig zijn, zeker het eerste half uurtje. Alhoewel het mij meestal wel lukt om binnen een kwartiertje wakker te worden is het nou nooit is dat ik fris en fruitig op sta en denk, YES! Ik ben op onderzoek uit gegaan hoe ik geen ochtend persoon er toch eens verandering in kan brengen. Want tja.. over een week begint voor mij stage en dan moet ik toch echt vaker half 6 mijn bedje uit springen! Hoe fijn is het als ik en ook jij zo meteen wel zo meteen happy ons bedje uit kunnen stappen zo vroeg in de ochtend? Herkenbaar voor jou? Lees dan mijn tips even door (want het helpt!)




Bereid je voor op de volgende ochtend

Het fijnste is als je niet meer hoeft te stressen wat je nou die dag aan gaat trekken. Dus leg een leuke outfit klaar en leg eventueel je spullen klaar. Eet je elke dag brood op je werk? Je kan als je het makkelijk vind je brood smeren en voor de gehele week in de vriezer leggen! Neem je liever een salade mee? (Net als mij) Maak het gelijk even klaar tijdens het koken, dan heb je niet eens het idee dat je bezig bent voor de volgende dag en dit scheelt allemaal weer stress!

Neem alle tijd

Als je 's ochtends alle tijd neemt begint je dag veel rustiger en relaxted. Ik vind het zeker fijn om de tijd te nemen en mijn make up mooi te doen. Ik heb ook echt besloten voor mijzelf om dit ook echt aan te houden, mooi mijn ogen op te maken. Ik heb er eigenlijk geen zin in om heel de dag als een 'sloeber' bij te lopen. Als je je dag al zo begint is het heel de dag een beetje mweh. Dus ladies, voortaan toch iets eerder opstaan en de tijd nemen ook al is het zo vroeg!

Leg je wekker aan de andere kant van je kamer

Nu kan je het natuurlijk niet meer ontwijken. Leg je wekker verder van je bed zodat je hem niet direct kan uitzetten. Kies er dan natuurlijk wel voor om een leuk muziekje bij te kiezen. Op deze manier word je ook niet zo gefrustreerd of geschrokken wakker. Het voordeel hiervan is dat je wel je bed uit moet en je ook geen reden meer hebt om te blijven liggen. Het fijne is dat als je ook gelijk uit bed gaat en je eenmaal tien minuten eruit bent je ook je een stuk energieker voelt. Als je in bed blijft liggen natuurlijk niet.

Mindset

Minset speelt natuurlijk ook een belangrijke rol. Als je continu tegen jezelf zegt dat je geen zin hebt in morgen omdat je vroeg op moet staan wordt het opstaan natuurlijk ook geen pretje. Maak het voor jezelf aangenaam. Zeg tegen jezelf dat opstaan juist een feestje word, dat je eindelijk dat lekkere ontbijtje kan eten of die lekkere smoothie kan drinken en met een leuke outfit weer op pad kan gaan. Dat maakt vroeg opstaan toch ook niet zo erg!


Ik kan zeggen, dit helpt bij mij wel echt! Ik was wel echt zo'n type die met een verkeerde mindset ging slapen als ik vroeg op moet staan en het water drinken helpt echt. Tijd nemen vind ik daarnaast ook heel belangrijk. Ik merk aan mijzelf dat het de rest van de dag een stuk meer rust geeft.
Heb je ook zo'n moeite met vroeg opstaan? Of heb jij nog goeie tips die je wilt delen?





13 opmerkingen :

  1. Super handige tips! Ik zou ook eens moeten proberen om meteen water te drinken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne tips! Ik heb gelukkig helemaal geen moeite met uit bed komen 's ochtends. M'n hobby is het ook weer niet, maar heel erg vind ik het ook niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vooral de tip over je tijd nemen volg ik trouw! Ik sta altijd veel te vroeg op, maar ik vind het heel fijn om rustig te ontbijten, even wat blogs te lezen en rustig mijn make-up te doen/te douchen etc. Dat maakt mijn ochtend zoveel fijner!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. True, vind ik ook! Met dat gehaast is heel je dag altijd 'gehaast'. Niks voor mij haha!

      Verwijderen
  4. Zooo herkenbaar! Inmiddels kom ik er iets meer in. Maar terug in de routine van vroeg opstaan is erg lastig. Elke ochtend die vreselijke wekker om 6 uur.. Thanks voor de tips!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja de wekker blijft hatelijk maar met deze tips word het iets minder erg haha:-)

      Verwijderen
  5. Het heeft mij inderdaad geholpen om gelijk als ik wakker ben water te drinken. Voor mijn energie, maar ook zeker voor mijn huid. Ik ben ook geen ochtend persoon, nooit geweest en zal het ook nooit worden ben ik bang..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja vervelend he.. maar toch goed dat het water drinken wel deels helpt!

      Verwijderen
    2. Wat een goede tips! Ik ben zelf best wel een ochtendmens, maar opstaan blijf ik wel een uitdaging vinden, vooral als het zo donker en koud is in de winter. Ik ga eens proberen om een glas water te drinken bij het opstaan. Ik kan me voorstellen dat het je meteen een boost geeft en het is nog gezond ook :)

      Verwijderen
  6. Fijne tips! Al vind ik om 8 uur opstaan nog hartstikke op tijd hoor! Ik zit helemaal in een verkeerd ritme en sta meestal rond half 11 pas op haha. Oeps.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben precies zoals jij bent! Plannen om vroeg op te staan en dan...niks. Ik moet nu ivm werk twee keer per week om 5.30 opstaan en het is echt wat je zegt: een bepaalde mindset. Ik ben dus nog niet zover dat ik die goede mindset heb haha, want het is me toch een potje moeilijk! Ik doe het wel, maar het gaat echt niet van harte...

    BeantwoordenVerwijderen

Back to Top